Heb je een andere vraag over Calamiteitenfonds?
Staat je vraag niet tussen de veelgestelde vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
info@calamiteitenfonds.nl
Het Calamiteitenfonds is een non-profit organisatie, gevestigd in Rotterdam. Wij zijn opgericht in 2000 met als doel om reizigers te ontzorgen tijdens calamiteiten op reis. Wij keerden sinds 2000 al meer dan € 13 miljoen euro uit. Jaarlijks hebben 1,8 miljoen boekingen Calamiteitenfonds garantie.
Het Calamiteitenfonds ontzorgt de reiziger door de extra kosten te betalen die ontstaan bij een mogelijke calamiteit op reis. De aangesloten reisorganisatie kan er gerust op zijn dat haar reiziger, zonder financiële consequenties weer naar huis terug kan keren.
Meer weten?
Wil je meer weten over de garantie van het Calamiteitenfonds, lees dan de volledige garantieregeling door. Of kijk ook eens bij de meest gestelde vragen.
Een overzicht van de medewerkers staat hier.
De garantie van het Calamiteitenfonds geldt voor overeenkomsten met consumenten:
Als één van bovenstaande situaties van toepassing is dan beschouwt het Calamiteitenfonds de boeking als gemaakt in Nederland. Daarmee is de garantieregeling van toepassing.
De publieksbijdrage bedraagt € 2,50 per party (van maximaal 9 personen).
Boek je meer dan 9 personen (paxen) op één boekingsbevestiging?
De heffing is dan een veelvoud van € 2,50, eenmaal voor elke negen personen of een deel daarvan. Ofwel je deelt het aantal personen op de bevestiging door 9 en rondt naar boven af. Zo veel keer bereken je € 2,50.
Dus:
Stel je hebt een boeking van 12 personen. Je deelt 12 personen door 9. Dat is 1.3. Naar boven afgerond is dat 2. De kosten zijn dan 2x € 2,50.= € 5,00
Staat je vraag niet tussen de veelgestelde vragen? Neem dan gerust contact met ons op.